٢٦‏/٠٤‏/٢٠٠٧

16 Hours In Hurghada

ذهبت إلى مدينة الغردقة فى رحلة تنظمها أسرة مشروع دكتور بالكلية عندنا لمدة يوم (فكرة مجنونة طبعا) سافرنا لمدة 8 ساعات بالأتوبيس ذهابا و8 ساعات أخرى رجوعا الى أسيوط وقضينا 16 ساعة فى الغردقة وكانت من أجمل الأوقات التى قضيتها حيث لم يكن الممتع المكان لكن الصحبة كانت جميلة جدا (جروب حلو أوى) رغم ما عانيناه من تعب وارهاق شديدين لكن كله يهون طبعا

ذهبنا الى "جزيرة الجفتون" حيث تعد من أروع الاماكن للغوص (لكن احنا طبعا بنعوم بالعافية) قضينا بها 6 ساعات وكان أجمل شىء الرحلة نفسها الى الجزيرة حيث تستغرق 45 دقيقة لكن من المؤسف ما رأيته على وجوه زميلاتى عن وصولنا حيث لم يتوقعن ما هو موجون (طبعا انتم عارفين الغردقة ) لكن تعاملن مع الواقع واستمتعن بالوقت .....مع كثير من التحفظ
وذهبنا الى مطعم لتناول وجبة غذاء جميل من أسماك الغردقة الرائعة
وبعد الانتهاء من الغداء ذهبا الى الشاطيء العام وجلسنا جلسة رائعة ( بجد كانوا بنات و ولاد زى العسل) وبعد ذلك أخذنا جولة حرة فى المدينة طبعا تملكني احساس اننى موجود فى دولة غربية بسبب كثرة عدد الأجانب وكمية السيارات الـ بى ام دبلو الموجودة بالمدينة
وصبعا فور وصولى الى اسيوط كتبت لكم هذه الكلمات (وانا ميت من التعب) واليكم بعض الصور..........................ـ





طبعا أنااااااااااااااااااااا









أنا و محروس وعماد وعبد الرضى وعمرو الخطيب
أنا وحروس وهو مبلول بعد مرميناه فى البحر
طبعا طبعا نظارتي السوداء شادىىىىىىىىىىىىى
عبد الرضى وانا وذكى وأدهم وعمرو
عبد الرضى وهيثم ونبيل وعمرو ابو الحسن وعمرو الخطيب وعماد وانا طبعا
محروس وهيثم يستعدو للغوص
المنشاوى وعمرو الخطيب وحازم وانا وعماد ومحروس (نايم) وشادى وهيثم وعمرو ابو الحسن ومرفت وهند وسارة ومها و رانيا
شادى (دخل غلط )ومحروس وحازم وعمرو الخطيب ومنشاوي وعماد
عبد الرضى وعبد الغنى وعبد الرحمن وهيثم وموافى والمنشاوي وعمرو الخطيب وعماد ومحروس وحازم
سمكة الفرش موافى وتعبان البحر حازم وراجل معروفوش(دخل غلط)ـ

هناك ١٠ تعليقات:

غير معرف يقول...

الصور جميلة جدا

عبدو

قصاقيص يقول...

الوقت الحلو واللمة الاحلي بيضيععوا ايس تعب
إسأني أنا
:::::::::::::
يارب دايما رحلات وصحبة سعيدة
:::::::::::::
الصور جميلة اوي
::::::::::
ربنا يخليكم لبعض
تحياتي

StRoNg MeDiCiNe يقول...

قصاقيص
................
شكرا

غير معرف يقول...

عجبتنى جدا المدونة..والصور رائعة

SomeOne يقول...

احم احم

طبعا الصور جميلة

مش أنا اللي مصور معظمها

:P

غير معرف يقول...

و أحلى كومنت لأحلى شاب فى احلى كلية فى أحلى جامعة فى أحلى بلد فى أحلى فى أحلى دولة فى أحلى قارة فى أحلى كوكب فى أحلى درب
.............
شكلكم مبسوطين اوى فى الرحلة
كويس انى مطلعتش معاكم

StRoNg MeDiCiNe يقول...

بشكرك كتيير كتيير
يا شادى يا مزبطنا

فعلا الرحلة من غيرك ملهاش طعم

StRoNg MeDiCiNe يقول...

شكرا يااحمد عاشور على الكومنت الحلو

انا عارف انك تعبت كتير عشان تحط الكومنت ده

بس العيب مش منك العيب من جهاز عماد

بجد كان نفسى تكون معانا

الوقت اللى بقعدو معاك ميتعوضش

Haitham El-Menshawy يقول...

هوا انا طلعت في الصور منغير ما أعرف

يا كثوفيييييي.......

noga يقول...

فعلا كانت ساعات ممتعة
بس متهيالي مفيش حد عاقل يسافر المسافة دي علشان كام ساعة في الغردقة
الحمد للة رجعنا بالسلامة